недеља, 3. јануар 2010.

Pocetak

Sve je pocelo krajem decembra 2006 godine, kada sam u mojoj omiljenoj ribolovnoj prodavnici, ciji vlasnik vrsi opravke i odrzavanje pribora ugledao mitchell 300.Masinica je bila na jednom starom dvodelnom stapu zute boje zaboravljena od vlasnika koji nikada nije dosao po svoj pribor.U meni je probudila neku setu i vratila me u proslost i kao hipnotisan sam buljio u nju.
"Eh..."rece prodavac kao da mi je citao misli "dobri stari mitchell...odavno stoji u tom cosku."Kupio sam trokrake za zamenu na varalicama i najlon za pastrmku i na izlazu iz radnje bubnuh:"Jel za prodaju?"
Pogledao me sa osmehom i rece:"Uzmi ga ako hoces skroz je zaribao." hteo sam da ga poljubim i sa masinicom u ruci izleteo sam kao vetar iz radnje.Vozivsi se kuci nisam mogao da vereujem...kakva je to masinica bila.Mitcel je bio sampion.Kazem bio, jer je od 1946 do 1987 godine proizvodio masinice iskljucivo od aluminijuma sa neverovatnom trajnoscu i skoro za svaciji dzep.Tokom godina na osnovnom modelu serije 300, koji je konstruisao i dizajnirao cuveni Jacquemin Maurice, projektantni direktor Carpano & Pons Company od prvih tridesetih godina proslog veka, je uradjeno nekoliko stotina inovacija ali su glavne osobine sacuvane do kraja proizvodnje u Francuskoj.
Od nabavke moje prve stare mitchell-ove masinice pa do dana nije proslo mnogo vremena, ali sam se nacisto inficirao i sakupio moje malo blago...za sada malenu kolekciju masinica sa dosta rezervnih delova.Moje interesovanje su zaokupile, masinice sa dugim radnim stazom iza svojih zupcanika, koje bi mogle da ispisu romane.Nabavljam pokvarene i dotrajale primerke, koje posle detaljnog ciscenja, restauracije i zamene pojedinih delova dovodim skoro u perfektno radno stanje bez narusavanja spoljnog izgleda i smestam u vitrinu da u danima, kada nemogu ili mi vreme ne dozvoljava da odem na vodu, zivim i uzivam uz moju veliku ljubav,ribolov.
Biti kolekcionar, za mene znaci, nabavka starih masinica,rezervnih delova,sema,starih slika i kataloga kao i prikupljanje podataka i izrada grane razvoja i tabela delova,brojeva i godina proizvodnje sa ukupni brojem proizvedenih masinica po modelima.Uz pomoc interneta sve je postalo mnogo lakse pa sam tako upoznao par velikih kolekcionara iz sveta od kojih se moze dosta nauciti a sa jednim iz Japana sam se i sprijateljio.
Kada provrtite danasnje moderne masinice oseticete lakocu i besumno kretanje rucice i ostalih delova masinice koje deluju skoro nestvarno i krhko sa bljestavom metalik farbom nanetom u sedam slojeva i futiristikim izgledom, nazalost napravljenim da traju samo jednu sezonu (cast izuzetcima sa cenama polovnog auta).Ali...kada uzmete u ruke legendu,oseticete
robusnu tezinu koja zraci snagom, a kada provrtite rucicu zacucete lagni koncert koji dok varalicarite, nostalgicno odzvanja uz ritam i brzinu vodjenja varalice.
Mitchell je u dugom proizvodnom periodu napravio citavu lepezu proizvoda namenjenu laganom,srednjem i teskom varalicarskom ribolovu na slatkim i morskim vodama, vodeci racuna o svacijem dzepu i izradio kvalitetne modele sa perfektnim odnosom kvalitet – cena.
Bice mi cast da Vam moje skromno poznavanje mitchell-a u vidu razvojne grane,tesnickih i inovativnih resenja,podele po modelima, formama i oblicima, kao i istorije ovih masinica propracenih fotografijama i shemam,predstavim u nekim od sledecih clanaka naseg omiljenog bloga.Kako biste se u ovim danima kada vreme i bioloski odmor nedozvoljavaju odlazak na vodu prisetili dobrih starih mitcell-a a mladje kolege bar malo upoznale ovaj mit.
J.Z.Fenix.